DE BRUISENDE DORPSSCHOOL IN SPAARNDAM

Op de Sint Adalbertusschool wordt enthousiast, betrokken en bevlogen onderwijs gegeven. Wij geven de kinderen een solide basis, waar vertrouwen, geloof in jezelf en je eigen kunnen belangrijke pijlers zijn. Ieder kind is immers uniek; daarom houden wij rekening met de verschillen tussen kinderen. Wij stimuleren kinderen door ze op niveau uit te dagen en bieden de structuur en rust die ze nodig hebben. De Sint Adalbertusschool heeft een eigen identiteit en is goed geworteld in Spaarndam. Bij ons mag iedereen zichzelf zijn en daar zijn we trots op.

logo adalbertus

BETEKENISVOL LEREN

Betekenisvol leren is leren met het hoofd, hart en handen. Leren krijgt betekenis als we aansluiten bij de behoeften van kinderen. We dagen de kinderen niet alleen uit op alle leervakken maar ook op sociaal, emotioneel en cultureel vlak. Creativiteit, samenwerken en met elkaar communiceren zijn belangrijke vaardigheden. We leren ze kritisch zijn naar zichzelf en hun omgeving. Deze vaardigheden leren we de kinderen door middel van projecten binnen en buiten de school.

DE SCHOOL

Al vele jaren verzorgt de Sint Adalbertusschool onderwijs voor Spaarndam en omgeving want ook uit de regio komen kinderen naar de Adalbertus. Ons moderne gebouw biedt optimaal comfort door veel licht en frisse kleuren. Het werken beperkt zich niet alleen tot de klaslokalen maar ook daarbuiten kan gewerkt worden. De verschillende ruimten zijn multifunctioneel inzetbaar door transparante schuifdeuren tussen de lokalen en de gang.

ONZE VISIE

Waardering en betrokkenheid vinden wij belangrijk net zoals luisteren en duidelijk communiceren. We gaan voor de afspraken die we maken en zetten alles in om ons onderwijs optimaal te laten aansluiten bij de verwachtingen van kinderen, ouders en inspectie.

KANJERSCHOOL

De Adalbertus is een Kanjerschool! En daar zijn wij trots op. Al onze leerkrachten zijn opgeleide kanjertrainers en geven wekelijks kanjerlessen.

De kanjertraining richt zich op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Door verhalen en oefeningen krijgen kinderen inzicht in hun eigen gedrag en dat van de ander. Ze leren om te gaan met hun gevoelens, voor zichzelf op te komen, te luisteren naar anderen en conflicten op een goede manier op te lossen.

Sint Adalbertusschool
Claes van Kietenstraat 2