Samen leven

Soms gaat het toch niet goed

Overal waar mensen samen zijn gaat weleens wat mis. Als een ouder of teamlid, of iemand die op een andere manier bij de school hoort, zich genoodzaakt voelt een klacht in te dienen dan kan dat. De stichting heeft hiervoor een klachtenregeling. U kunt hem opvragen bij de schooldirecteur en bij het bestuursbureau: 023 – 5125 900 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
U kunt hem ook inzien en downloaden door te klikken op klachtenregeling.
Elke school heeft een schoolcontactpersoon. Dat is een teamlid dat in eerste instantie kan worden aangesproken in geval van een klacht. Zij/hij behandelt de klacht niet, maar kan doorverwijzen (zie de schoolgids of informeer bij de directie).

Externe vertrouwenspersoon

Vier medewerkers van de afdeling Jeugdzorg van de GGD Kennemerland zijn externe vertrouwenspersoon, ook voor onze stichting. U kunt bij een klacht gebruik maken van de ondersteuning van deze onafhankelijke personen. De vertrouwenspersoon rapporteert niet over wie er klaagt of over de inhoud van een klacht. U bereikt de vertrouwenspersoon via 0900 0400 682.

Klachtencommissie

Uw klacht wordt - volgens uw keuze - behandeld door het schoolbestuur of door een landelijke commissie. Deze commissie bereikt u via het Secretariaat regionale klachtencommissie voor het katholiek onderwijs, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag; Tel.: 070 – 392 55 08. www.geschillencies-klachtencies.nl

Vertrouwensinspecteur

Bij klachten rond geweld en seksuele intimidatie of seksueel misbruik kan iedereen - dus ook een kind - ook rechtstreeks contact opnemen met de vertrouwensinspecteur via 0900 – 111 3 111.